Centrum Assen op 2 juli in het teken van Move & Groove

Move&Groove zijn de twee begrippen die op zaterdag 2 juli tijdens de derde editie van de Asserstadsloop centraal staan. Deze twee termen slaan op de nieuwe weg die de organisatie van de Asserstadsloop is ingeslagen. Al twee jaar wordt in Assen de loop georganiseerd. Voor de derde editie van deze loop is er door een raad van advies een plan opgesteld om alles uit de stadsloop te halen. De gezelligheid van de volgepakte terrassen en live muziek in het centrum van Assen, in combinatie met de sportieve hardlopers, moet het unieke aan dit evenement worden.

De Witte Assurantiën als hoofdsponsor, RTV Drenthe en de binnenstad van Assen zijn een voorbeeld van drie partijen die nauw betrokken zijn bij de organisatie van dit evenement. Fred van Dellen van De Witte Assurantiën benadrukt de uniekheid van dit evenement vanwege het recreatieve hardlopen (move) en de gezelligheid van de terrassen die hopelijk volgepakt zullen zijn op 2 juli (groove). “Assen is een sportieve stad, dat blijkt wel uit het feit dat de paralympische spelen hier zijn geweest, en we hebben natuurlijk elk jaar de TT. Als ondernemer draag je dan ook graag je steentje bij aan een sportieve omgeving,” aldus Van Dellen. “Ook het feit dat er een kidsrun is en de 1K Runaway vinden wij als bedrijf fantastisch, je ziet tegenwoordig dat de jeugd kampt met overgewicht en dat is zonde. Daarom is het goed dat kinderen op deze manier aangespoord worden om meer te bewegen,” vertelt Van Dellen verder.

Eerst hardlopen, daarna gezellig met je vrienden op het terras zitten en op het eind van de avond kunnen zeggen dat je een topavond hebt gehad, Bas Eefting van RTV Drenthe ziet helemaal voor zich. “Wij van RTV Drenthe kennen Drenthe als geen ander, wij staan dicht bij de luisteraars en kijkers. Doordat wij zoveel mensen kunnen bereiken in Drenthe hopen wij dat er veel mensen warm lopen voor dit leuke evenement,” zegt Eefting. Volgens hem is een evenement als de Asserstadsloop erg goed voor het imago van een stad. Het lijkt Eefting mooi als de mensen Assen net zo gaan verbinden aan de stadsloop als dat mensen de 4 mijl linken aan Groningen. Het nieuwe concept van de stadsloop: Move&Groove heeft volgens Eefting absoluut een meerwaarde: “Er zijn al zoveel andere lopen, de Asserstadsloop is uniek vanwege het parcours dat dwars door het centrum van Assen gaat. Als de terrassen dan ook nog eens volgepakt zijn en de klanken van live muziek over de terrassen gaan, dan is het een prachtig evenement.”

Het parcours van de Asserstadsloop gaat op zaterdag 2 juli dwars door het centrum van Assen. Om de binnenstad dan ook meer bij dit evenement te betrekken is Ronald Obbes ingeschakeld. Hij als binnenstadmanager van Assen denkt mee om het evenement voor de middenstand ook aantrekkelijk te maken. “De horeca springt leuk in op dit evenement, zo zullen er onder andere op de Brink en de Markt bandjes staan,” vertelt Obbes. Hij hoopt dat er gaandeweg steeds meer animo komt voor de Asserstadsloop. Obbes gebruikt, net als Bas Eefting van RTV Drenthe, de 4 mijl van Groningen als voorbeeld: “De vier mijl is een populaire loop in Groningen, als wij in combinatie met gezelligheid en muziek ook zoiets op de been kunnen brengen, dan hebben we een unieke loop in Assen.”

Op zaterdagavond 2 juli hoopt de organisatie veel hardlopers te verwelkomen op de halve marathon, de vijf of de tien kilometer. Ook kinderen tussen de vier en twaalf jaar kunnen hun energie kwijt door mee te doen aan de kidsrun of de 1K Runaway. Inschrijven kan via de website van de Asserstadsloop. Na het hardlopen is natuurlijk iedereen welkom in het bruisende centrum van Assen om te genieten van live muziek en om na te praten over hopelijk, voor de organisatie, een succesvolle editie van de Asserstadsloop: Move&Groove.

 

 

 

auteur: Ronald Oostingh
« Terug naar het nieuwsoverzicht
Ik zoek informatie